cinta hati mama

cinta hati mama

Khamis, 29 September 2011

keputusan HKL mak mertua ku

semalam kan mak mertua gi HKL..ini gara-gara doktor hospital seremban yg suruh buat di HKL.mak pun pergi lah semalam dan doktor di HKL..tak nak buat coz dia kata amat merbahaya....mak mertua sakit buah pinggang..biasa di cuci dengan air..so doktor seremban kalut dan sering marah-marah kat mak mertua suruh cuci buah pingang pakai mesin..cos agak tinggi...setelah berbincang dengan doktor HKL..doktor sarankan cuci buah pinggang guna air di rumah..dulu ada doktor seremban datang memeriksa rumah ..sesuai tak nak buat..doktor cakap ok..tapi lain lak citenya kemudian...sebab doktor seremban suruh mak mertua buat kat HKL ialah memasang tiup kat salur darah..(rasanya ita pun tak faham sanggat)..kena cari urat..dan doktor ckp bahaya dan urat mak susah nak cari..so doktor HKL buat surat gi hospital seremban balik..tak ke bangang..sana..sini..ingat senang ke..dah org tua tu tak larat nak jalan..buang masa,buang duit,dan buang tenaga...so kepada bakal2,atau doktor tu fikirlah sesuatu tindakan itu jng lah menyusahkan orang...

4 ulasan:

Mommy Fara berkata...

Ada doktor yg bagus. Ada doktor yg main cincai je. Sy pnh gak kena. Misi kata, anak sy kena campak. Bila check doktor, dia kata anak kena kudis buta. Bengang saya. Dia ingat, kudis buta tu perkara kecik? Last2, sy tgk anak sy mmg kena campak. Bukan kudis buta! Ishh!

anitadiana berkata...

kekadang geram kan dengan doktor ne...bukan semua lah..tapi kasihan lah..mcm mak mertua kak ita ne..dah susah ..nak jalan kena berpimpin..kena sewa keta..coz adik beradik kat kg tak berkereta..kan susah..kena sewa keta..itu semua kos...kak ita bukannya org senang pun fara...

Cik Anita berkata...

Hurm.. Ya Allah..

rasa macam ngeri lah pulak. Risau akan kesihatan badan kita di masa akan datang.. kita tak tau apa jadi pada kita. hurmmm

anitadiana berkata...

betul tu nita......mak mertua kak ita baru 48th..kak ita rasa mcm muda lagi lah kan nak konper..mak kak ita 64 tahun..masih sihat dan kuat berkerja..kita tak tahu masa akan datang..so reda aje...