Followers

Khamis, 24 November 2011

boeh sakit jantung mcm ne...

balik keja semalam singgah kedai nak beli telur...terus ada budak lelaki ne..mengadu kat ita..cakap kak diana hantuk kepala anak orang kat dinding .dengan kawan dia intan,dan budak lelaki tu mengadu lagi...diana siap ambil pisau tunjuk kat dia....apa .dah nak jadi apa lah diana ne...macam nak tercabut jantung ita..siap pakai pisau tu..tunjuk-tunjuk kat budak laki tu..sampai aje rumah pengasuh ita terus tanya intan mana diana..dia ckp yana dah gi main taman..lepas tu cakap kenapa ustazah benarkan dia bermain kat luar..sedangkan ita tak ambil dia lagi...dan ita tanya intan siapa yg hantuk kepala tu..intan mengaku dia yang buat dan tak ada kaitan dengan diana,lepas tu tanya intan tunjuk pisau tu..intan kata betul...cakap kenapa pakai pisau,intan cakap budak lelaki tu pegang kayu nak pukul diana...lepas tu diana dan beberapa kawannya pergi jumpa budak lelaki tu dirumah ,siap kena halau dengan nenek budak lelaki tu...intan ,diana dan ada 2 ke 3 org kawan yana cakap dengan ita..."makcik mereka yg mulakan dulu...budak laki tu takut nak jumpa dia .org sebab dia menipu makcik...dia tak cakap salah siapa""...ita pun malas nak cari pasal dengan jiran..dan ita nasihatkan kepada semua...jng keluar main dengan budak lelaki tu lagi.. dan jng main benda tajam..nak masuk lokap ke...steres kepala ita..nasib baik tanya kekawan diana dulu..kalu tak teruk kena rotan...bagi amaran aje semalam...

Aqil pulak..semalam..cakap,ita cakap dengan  aqil panggil kak balik rumah dah malam...aqil boleh cakap dengan papa dia mcm ne.."papa...papa panggil kak diana masuk rumah dah malam dah ne...tak baik main kat luar..."aqil bagi arahan lak kat papa dia..mcm nak pengsan ita dan hubby tergelak...menjawap saja walaupun  baru 3th...menbebel aje.cakap banyak.....kekadang sampai papa suruh diam..cakap masih pelat....pening kekadang dengan kerenah anak2 ne..kekadang bokeh sakit jantung terkejut..benda yg mereka lakukan di luar jangkaan kita..kekadang terfikir nak hantar ke sekolah taufiz Al-Quran aje...siang malam membaca....sekarang budak-budak terlebih kreatif.....pening-pening...

12 ulasan:

m.a.u.i berkata...

budak2 zaman skang boleh tahan ye kak ita..kite mak bapak ni xlarat nk layan kalau diowng dah start bercakap..hehe

anitadiana berkata...

betul tu maui..yg kecil ne pun dah pandai cakap..banyak juga..paham dan tak paham..pening nak layan..

IkhAnif berkata...

eheheh...tak sabo nk dapat pengalaman camtuh..>_<

diana berkata...

orang nama diana memang garang2 gamaknya ye??
heheheh

Fara berkata...

Walau macam ne pun kak, sy kagum dgn Diana....dia takkan biarkan budak lelaki buli dia. Tgk, budak lelaki yg takot. Tapi yelah...pisau tu bahaya. Takut t jadi pape.

PEh, garang anak akak ye?

Tapi Aqil sgt comel. Hahahah! Sy pun gelak baca nie kak!

anitadiana berkata...

fara memang dia garang..tapi takut main pisau tu....mcm laki yana ne ganas..aqil terbalik lah hati ada taman...

anitadiana berkata...

diana betul kot...kekadang ok..kekadang susah nak diduga tindakannya tu..geri pun ada..

anitadiana berkata...

anif...kak ita takut..anak girl jadi lasak.. anak lelaki ok..tak lasak..terbalik lah pulak...

Cik Anita berkata...

uishhh.. kalau jadi mak memang camtu lah kan, kerenah bebudk ni memang pening. Tak terlarat na layan, sebab Nita ada adik yang hyperactif. Sabar jelah.. Kak Ita tu, lagi lah kena seribu kali sabarrrr :)

ANA FARHA berkata...

dugaan mendidik anak di zaman siber nih gitulah kak ita..
banyakkan bersabar n berdoa selalu..

Aida78 berkata...

mcm2 lah budak ni...

aimanammaradham berkata...

itulah dugaan kiter membesarkan anak di kota metropolitan ni...bebanyakkan bersabo yerk k.ita...