Followers

Selasa, 7 Mei 2013

cerita seminggu di kampung DAN K.L...29hb-6hb/5/13

lama nya tak buka blog ne....dah lama juga tak jengah kekawan...tak apa lah ..nak buat mcm ne kan....

pada 27/4 .gi rumah kawan hubby kawin di Ampang..Emran dan Awin..semoga bahagia ke hujung nyawa ya..bagi hadiah tupperware aje..ita kan peminat tupperware....lepas gi rumahnya terus balik kg..

28/4 -hubby gi memancing..tak dapat ikan pun...kelakar hubby cakap kat anak si aqil..papa dapat ikan penat..yang si aqil ne..siap cakap kat mamanya ne..papa dapat ikan penat..tergelak lah kan..petangnya hubby duk basuh akarium ikan mak yang besar gedabak..mcm nak mati rasanya..kena pam air kuar..lepas tu kuarkan batu-batu dekat nak 3 baldi,dan pokok-pokok..kuarkan semua cuci bersih..paksu malas..sian ikan rumahnya kotor sangat..mcm air longkang dah.........tq hubby...

29-30hb-Aktiviti mengecat rumah mak...rumah mak bahagian dapur di baiki,mak dah cat sikit warna hijau cair,so ita tanya hubby nak cat rumah tak belah dalam aje lah kita orang cat,warna yg sama 21 liter semuanya nanti nak raya relek lah sikit..nak pengsan rasanya..ruang tamu aje 1 hari hubby dan ita tolong sikit...hubby bab berkemas sangat lah teliti dan kemas..bukan shot cutnya orang...boleh lah mak cakap mak bukan minat warna tu...geramnya lah ita..ita ikut warna yang mak cat di dapur....tak tahu bersyukur lah mak ita..ita dengan mak memang tak boleh nak sekepala panas aje....sabar aje lah ita.....nasib baik hubby bagi ita cool...sebenarnya rumah kat kg tu dah lama tukar ke nama ita..so rumah ita juga lah..entah bila boleh duk..entah hidup nak duk kg..so pencen lama lagi..apa-apa pun..ada lah harta sikit yg boleh di turunkan kat anak-anak...ita nak beli  lagi insyaallah kalu ada rezeki lebih nak beli rumah,untuk anak-anak seorang satu,setakat ne rumah ada 2,satu mak kasi di kg,dan rumah ita beli kat kota Damansara.letih rasanya tak hilang...

1/5/13- hari ne cuti umum,pepagi kak mishah telefon menaggis-menaggis,makwa anaknya meninggal dunia dalam tido,kasihan lah kat hapis,gi lah kita org ke banting...kampung apa entah..sampai sana pukul 10 pagi..jenazah sampai dekat nak asar,lamanya lah..kena tunggu coz jenazah kena buat postmotem..nak tahu punca kematian...ada masalah jantung....kasihan tengok along(hapis)...30hb tu baru jumpa makwa siap bawa kuar jejalan makan,makan..kul 3 pagi sempat ber sms dengan arwah..meninggal dalam kul 4 ke 4.30 pagi..yang paling sedih siap ada surat wasiat...mcm tahu-tahu aje ajalnya nak sampai....family agak kuat agama juga..kuar jejalan dengan apis mesti mak atau adik perempuannya  ada..bukan berdua...al-Fatihah buat arwah Nurlela..

2/5/13-lepas yana balik sekolah ..bawa nya jejalan kat tesco di melaka,makan-makan...lepak pantai sampai petang..malam balik rumah mak...

3/5/13- hubby gi memancing....minat kan..dapat lah ikan keli besar sangat..mak ,siang kongsi dengan along,masa along datang kejap...mak siap bakar..katanya nak masak lemak cili api..masa time mengundi nanti...

4/5/13- pukul 10 lebih balik K.l...

5/5/13- GI MENGUNDI DI LEMBAH PANTAI-UNDI RAHSIA...
                                            ne tangan ita dan hubby..tangan ita basuh pingan dah nak hilang...

3 ulasan:

Kakzakie berkata...

Sedih tak dapat ikan tu kakak tak kisah lagi ita tapi bila makwe along pergi tu yg kakak rasa kesiannya... moga rohnya tenang di sana.

Seminggu puas ke sana-sini ye Ita.

aizamia3 berkata...

penuh jadual k.nita seminggu.. ;)

moga arwah ditempatkan dikalangan mereka yang beriman..

lizz berkata...

macam2 aktiviti akak masa cuti..penuh jadualnyer tu...moga roh nurlela dicucuri rahmat...