Followers

Khamis, 13 Jun 2013

Eczema arryan tak seteruk kak arisya



Eczema Arryan tak seteruk kak arisya,arryan kat pipi dan badan sikit..harap sampai besar lah....bila tengok arisya kena dulu kesihan sangat..sampai bedarah-darah di garunya...sekarang ita pakai krim yg hospital HKL bagi masa kat arisya dulu..masih banyak lagi...ubat tu duduk dalam peti ais..sejuk aje..banyak pakai pelembat(AQUEOUS cream)...ini kena sentiasa sapu...Eczema ne sakit kulit kering dan kena kerap pakai pelembat..itu aje ubat nya...si arisya dah besar ne kurang dah...ada  juga lah sikit-sikit...bila terlampau  main panas  naik juga lah kat pipinya...tapi sapu ok lah...

pada 3/6.. tingkap kereta rosak..ajak hubby naik motor bawa arryan gi HKL..memandangkan kak diana ada kat rumah...boleh jaga aqil aje..bawa arisya dan arryan... gi HKL tak bawa GL...siap mintak RM 30..ita cakap boleh tengok kat HRMIS...nasib baik ok...kalu tak melayang rm30...duit juga tu....masa gi tu doktor tengok badan arryan..byak mcm ruam...doktor cakap macam panau..pelik lah pulak. tapi tang pipi tu memang eczema...nanti kena gi lagi HKL pada 26 /6-kat bird-bird pun mcm panau juga....ke salin kulit..risau juga sebenarnya...

Tiada ulasan: