cinta hati mama

cinta hati mama

Jumaat, 10 Mei 2013

sayanggggggggggg abang......




ALHAMDULILAH SYUKUR.........TQ ABANG...LOVE U ....sebak rasa hati ita,bila setiap kali balik dari keja hubby akan buat air untuk ita,tak kira,kopi ais,teh o ais,air sirap limau.. ita masa dalam pantang pun jarang buat kat hubby..kekadang aje...hubby hari-hari buat kan untuk ita..dan ne yg paling sedih touching....carrot susu....agak susah nak buat,kena blender dulu,lepas tu siap tapis dan bubuh susu..kenapa ita  jadi touching,kerana hubby ita izat tak minum susu ya..so dia buat ne untuk ita,dan secawan untuk aqil..si arisya tak suka...tu kan anak papa...

sekarang hubby jaga anak memandangkan pengasuh anak oprit...dan katanya nak mengasuh bulan 6 nanti...ita mengambil keputusan setelah bertanya dengan tuan badan iaitu hubby tugas menjaga anak semasa ita berkerja..bila ita balik keja kul4.30 ptg..sampai rumah paling lewat pukul 5 petang..hubby akan start keja kul 6 ptg- hingga pukul 11 malam.. dan .akan start 20/5/13 nanti..sekarang hubby jadi MR.MAMA...so jimat upah mengasuh  Rm 750... tu tak masuk duit kak yana di melaka.

Alhamdulilah juga hubby membantu bila di rumah,memang jadi Mr.mama betul lah..mcm cite dalam tv tu....cuma bab masak aje ita masak pagi hari,hubby cuma masak nasi aje nanti...ita pesan tak bagi buat..suruh fokus kat arryan dan arisya dan aqil balik sekolah......membasuh baju,lipat baju,basuh cermin rumah(hubby bukan lap ya..dia akan cabutkan cermin tu sekeping-keping dan akan basuh ..lepas tu akan pasangkan balik)..semalam basuh peti ais,basuh pingan yg lama tak guna-guna yg dah berabuh dalam almari...ita pun malu dan sangat kagum dengan hubby ita..walaupun muda..tapi boleh lah membantu isteri ne...bagi orang lain mungkin tak seberapa kan..tapi ita tetap berbangga...

5 ulasan:

aizamia3 berkata...

syukur dapat suami yang ringan tulang membantu isteri dalam urusan rumahtangga.. bertuah k.nita.. hehehe.. ;)

tenku butang berkata...

ololololo.. manjanye diewww..

faraherda.razalan berkata...

Ala, kak....romantik betul suami akak. Dr dulu klu bc dr blog akak, nmpk bertgjwb betul suami akak tu kan?

ArELeEz berkata...

b'untung betul!

izan mama mia berkata...

syukur,..bertuah kak ita